فرایند الکترونیکی به ورود سریع‌تر ساکنان دائمی جدید کمک می‌کند، کانادا اکنون می‌تواند اکثر موارد اقامت دائم را بدون مصاحبه حضوری، از طریق پورتال جدید تأیید کند.

سیستم جدید به عنوان اقدامی در راستای همه گیری کرونا اجرا شد، که در پی آن، زمان لازم برای اسکان مقیمان دائم جدید به طور چشمگیری کاهش یافته است.

نحوه عملکرد پورتال

پس از تأیید درخواست مهاجرت، IRCC برای شما دعوتنامه‌ای می‌فرستد تا تأیید کنید که مایل به استفاده از پورتال، و ثبت آدرس ایمیل خود و اعضای خانواده خود در پرونده ارسالی هستید. هر شخص باید پروفایل خاص خود را داشته باشد. هرکدام از اعضای خانواده نیز به نام کاربری و گذرواژه مستقل نیاز دارند.

سپس IRCC یک حساب برای شما ایجاد می‌کند و ایمیل دیگری برای شما می‌فرستد که در آن، لینک دسترسی به پورتال و دستورالعمل ورود به سیستم با نام کاربری و گذرواژه موقت آمده است.

بعد از آن، می‌توانید وارد سیستم شوید، گذرواژه خود را تغییر دهید، تایید کنید که در کانادا هستید، آدرس پستی خود را به روزرسانی کرده، و عکس پرسنلی خود را بارگذاری کنید.

هنگامی که عکس شما پذیرفته شد، «کارت اقامت دائم» خود را ظرف یک هفته دریافت خواهید کرد. در صورت تاریک یا براق بودن عکس، و یا عدم وضوح ویژگی‌های صورت، ممکن است پذیرفته نشود.

این پورتال از حساب IRCC (که در آن متقاضیان اطلاعات خود را ارسال و به روزرسانی می‌کنند،) جدا بوده و مربوط به پردازش درخواست‌ها نمی‌باشد.

در صورت بروز هرگونه مشکل در روند صدور «کارت اقامت دائم»، IRCC با شما تماس خواهد گرفت.

منبع خبر: cicnews.ca, December 2020

دیدگاهتان را بنویسید