براساس گزارشی که در The Canadian Press-CP به چاپ رسیده است، این آمار بر اساس آمارهای دریافتی از وضعیت اقتصادی و اجتماعی مهاجرین متخصص، کارآفرین و سرمایه گذار است.

این گزارش نشان می دهد که کسانی که به کانادا مهاجرت کرده اند به مرور وضعیت اقتصادیشان رشد داشته است، همچنین به این موضوع در این گزارش اشاره شده که این مهاجرین پس از اخذ شهروندی کانادا احساس تعلق خاطر بیشتری به این کشور دارند تا کسی که در آن خاک متولد شده است.

این افراد چون در تخصص، تحصیلات و زبان، مدارک بالایی دارند پتانسیل درآمد بیشتری در کانادا دارند. درحال حاضر اولین نکته بسیار مهم برای جذب در بازار کار دانش قوی زبان انگلیسی یا فرانسه است، هرچند که افرادی که برای سرمایه گذاری به این کشور می آیند پس از راه اندازی کسب و کار خود این دانش را فرا می گیرند.

از سال 2015 تاکنون بیشتر افرادی که از طریق برنامه نیروی متخصص فدرال یا برنامه اکسپرس اینتری، مهاجرت را انجام داده اند دارای مدرک زبان قوی و تحصیلات بوده و دولت کانادا بدون مصاحبه و در سریعترین زمان ممکن اقامت را به آنان اعطا می کند، و میتوان گفت که اداره مهاجرت کانادا تمرکز و توجه بیشتری به این برنامه ها دارد تا سایر برنامه ها مانند استانی کبک و…

امروزه گزارش هایی از اقتصاد و بورس کانادا منتشر می شود که نشان دهنده وضعیت رو به رشد اقتصاد کانادا در دنیا و پیشرفت مالی شرکت ها در این کشور است لذا کانادا با توجه به نرخ بالای رشد اقتصادی در پی جذب نیروی کار متخصص در دهه آینده است که این نیروی کار باید دارای دانش بالایی از زبان و تخصص باشد و بتواند در بازار کار کانادا مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید