ویزای تحصیلی کانادا در حال حاضر یکی از بهترین راهها برای ورود به این کشور است .چنانچه فرزند کمتر از 18 سال دارید میتوانید با ثبت نام وی در یکی از مدارس پابلیک یا خصوصی کانادا اقدام به دریافت ویزای تحصیلی نموده و برای والدین نیز درخواست ویزای همراه که معمولا” 5 ساله میباشد بنمائید.

کانادا یکی از بهترین و زیباترین کشور های دنیاست با نظام بسیار پیشرفته حقوقی، قانونی و آموزشی. کیفیت آموزش در مدارس کانادا بسیار بالاست و دانش آموزان بین المللی و کانادایی در کنار هم تحصیل می کنند و همین موضوع باعت شده سالانه هزار دانش آموز 7 تا 18 ساله برای تحصیل به این کشور سفر کنند.

حتما برای شما این سوال پیش خواهد آمد که فرزند شما با سن کم و تنها چطور می تواند در یک کشور دیگر زندگی کند؟ جای نگرانی نیست زیرا امکان اخذ ویزای همراه برای والدین نیز وجود دارد حتی اگر هم شما امکان رفتن به کانادا را نداشته باشید باز هم نیازی به نگرانی نیست چون می توانید از برنامه Home Stay استفاده کنید، در این برنامه فرزند شما با یک خانواده کانادایی زندگی خواهد کرد، این روش برای تقویت زبان هم خیلی موثر است.

مدارس در کانادا به دو دسته تقسیم می شوند (دبستان و راهتمایی در کانادا در یک دسته قرار دارد)

1 – Elementary : از کودکستان تا سال ششم (برخی از مدارس ابتدایی تا سال هشتم را ارائه می دهند)

2 – دبیرستان، از سال هفتم یا نهم تا دوازدهم

در کانادا قانونی وجود دارد که باید همه افراد بین 6 تا 18 سال در مدارس تحصیل کنند. شروع سال تحصیلی آنها تقریبا شبیه به ایران است، مدارس در اواسط شهریور (اوایل سپتامبر) کار خود را آغاز و در خرداد به پایان می رسانند. تعطیلات تابستانی در کانادا حدود دو ماه است که علاوه بر این در ماه های مارس و دسامبر نیز تعطیلات سال نو را دارند که حدود یکهفته تا ده روز است.

شرط لازم برای ثبت نام در مدارس کانادا نزدیکی محل سکونت به مدرسه است و شرط دیگر آن همراه داشتن کارت واکسیناسیون در هنگام ثبت نام است. سن شروع مدارس در آنجا 6 سال است و مبنای ثبت نام مدرسه بر اساس سن دانش آموز است نه مقطع تحصیلی در کشور محل تولد

مدارس خصوصی ایرانی در شهرهای بزرگ کانادا نیز وجود دارد که عموما یک یا چندروز در هفته به صورت رایگان به فعالیت در زمینه های فارسی می پردازد که بیشتر به این دلیل است که دانش آموزان از زبان و ادبیات فارسی خیلی دور نشوند.

شهریه مدارس بر اساس نوع مدرسه ( پابلیک یا خصوصی) ( روزانه یا پانسیون) تفاوت میکند و بطور کلی شهریه سالانه بین 8500 الی 14500 دلار کانادا برای مدارس روزانه بر اساس سن دانش آموز و مدرسه متغیر است. جهت ثبت نام دانش آموزان خارجی ترجمه کارت واکسیناسیون و کارنامه 2 سال قبل به همراه عکس و پاسپورت معتبر مورد نیاز است.

در صورت تمایل به ثبت نام فرزندتان در مدرسه ؛ اطلاع از تاریخ ثبت نام و چگونگی اخذ ویزا میتوانید با دفتر ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید