کار دانشجویی و درآمد آن

کار دانشجویی و درآمد آن

قبل از بررسی کار دانشجویی نگاهی به قوانین و تعاریف کار باید بیندازیم.

کار تمام وقت در کانادا :
به کاری که بیش از ۳۰ ساعت در هفته باشد در کانادا کار تمام وقت اطلاق می شود.

کار پاره وقت در کانادا :
بر اساس قوانین کانادا به کاری که مجموعا کمتر از ۳۰ ساعت در هفته باشد کار پاره وقت گویند.

سین نامبر یا شماره تامین اجتماعی کانادا اولین چیزی است که قبل از اقدام برای کار در کانادا به آن احتیاج دارید. این شماره بعد از ورود به کانادا توسط متقاضیان در دسته بندی های : اقامت دائم کانادا، ویزای کار، یا ویزای دانشجویی کانادا توسط سرویس کانادا ارائه می گردد. شاید بتوان اخذ سین نامبر را اولین گام بعد از ورود به کانادا دانست. قابل توجه اینکه افراد دارای ویزای توریستی کانادا برای بازدید از کانادا واجد شرایط اخذ سین نامبر و کار در کانادا نمیباشند.

اهمیت سین نامبر در کانادا بحدی است که به شما توصیه می کنیم تا حد امکان از ارائه سین نامبر خود در موارد غیر ضروری یا حتی در تماس های تلفنی بپرهیزید. قابل ذکر است شماره سین نامبر افراد مقیم با دانشجویان و یا افرادی که با ویزای کار به کانادا آمده اند متفاوت است. لذا معمولا کارفرما پس از رویت سین نامبر شما به ساعات مجاز و نوع ویزای شما پی خواهد برد.

ساعات مجاز کار برای دانشجویان
بر اساس قوانین کانادا ، شرایط کار دانشجویی در کانادا براساس نوع دوره تحصیلی به کار تمام وقت یا کار پاره وقت تقسیم بندی میشود. دانشجویان با شرایط تحصیل تمام وقت ،میتوانند به صورت نیمه وقت مشغول به کار شوند اما کار نیمه وقت این دانشجویان در کانادا حداکثر تا ۲۰ ساعت در هفته مجاز است ( نه ۳۰ ساعت ) . اما دانشجویان پاره وقت در صورت داشتن مجوز کار محدودیتی در زمان کاری ندارند و می توانند بصورت تمام وقت کار کنند .( ۴۰ ساعت در هفته ). نکته قابل ذکر اینکه ممکن است دانشجویان تمام وقت تمایل داشته باشند در بیش از یک محل کاری کار کنند. در اینصورت مجموع ساعت های کاری ایشان با کارفرما های مختلف نباید از ۲۰ ساعت در هفته بیشتر شود.

در پیدا کردن کار فاکتور هایی از قبیل سطح زبان ، توانایی فرد ، سطح دانش و تجربه کار مرتبط تاثیر گذار است . اما برای پیدا کردن کار مناسب با حقوق خوب داشتن سطح زبان انگلیسی خوب ضروری است. ولی عموما کار های جنرال مانند ، فروشندگی . مانند آن با سطح زبان متوسط فراوان هستند.

درآمد کار دانشجویی در کانادا :
درآمد در کانادا معمولا به دو صورت درآمد به ازای ساعت کاری ( که بیشتر معمول است ) و یا درآمد به صورت سالانه ( Salary معمولا برای کار فول تایم و بلند مدت معمول هست) محاسبه می گردد. حقوق پرسنل معمولا دو هفته یک بار پرداخت میشود. اما هیچ تفاوتی بین حداقل حقوق کار دانشجویی در کانادا و کار افرادی که در کانادا متولد شده اند وجود ندارد.

حداقل حقوق را در کانادا استان ها تعیین می نمایند و همانطور که گفته شد بر مبنای ساعت تعریف می گردد. در زیر برخی حداقل حقوق را به ازای یکساعت کاری در استان های مختلف کانادا ملاحظه می کنید :

آلبرتا $۱۳٫۶۰
بریتیش کلمبیا $۱۲٫۶۵
منیتوبا $۱۱٫۱۵
نیوبرانزویک $۱۱٫۲۵
نیوفاندلند و لابرادور $۱۱٫۱۵
نواسکوشیا $۱۱٫۰۰
اونتاریو $۱۴٫۰۰
جزیره پرنس ادوارد $۱۱٫۵۵
کبک $۱۲٫۰۰
سسکچوان $۱۰٫۹۶

انواع محیط کار برای دانشجویان در کانادا :
کار دانشجویی در محیط دانشگاه : دانشجو نیازی به داشتن بیمه اجتماعی ندارد.

کار دانشجویی در خارج از محیط دانشگاه : داشتن بیمه اجتماعی از شرایط اصلی کاری محسوب میشود ( شخص به محض ورود به کانادا تا نهایتا ۳ روز میتواند اقدام به دریافت SIN بکند) و شخص مستلزم اخذ اجازه کار از دولت کانادا می باشد.

کارآموزی در کانادا :
با توجه به رشته تحصیلی در صورتیکه کارآموزی که همراه با حقوق است ،جزء برنامه تحصیلی فرد باشد میتوانند از این موقعیت استفاده کرده و در یکی از شرکتهای مرتبط به رشته تحصیلی خود به عنوان کارآموز مشغول به کار شود. قابل ذکر است که در دوره کارآموزی به دانشجو حقوقی براساس نوع کار و عرف تعلق میگیرد.

شرایط کار برای دانشجویان پس از اتمام تحصیلات :
دولت کانادا دانشجویان فارغ التحصیل را به داشتن تجربه کاری در کانادا تشویق میکند و اصولا تمایل دارد فارغ التحصیلان از دانشگاه ها و کالج های کانادایی برای یافتن کار در کانادا تلاش کنند. میتوان برای مجوز کار تحت عنوان مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی اقدام نمود.

گروه خبری

پست های مرتبط

نحوه ایجاد پروفایل اکسپرس اینتری آنلاین

پروفایل های اکسپرس انتری آنلاین به دولت کانادا امکان می دهد ارزیابی…

۱۰ علت اصلی پذیرفته نشدن درخواست شهروندی کانادا

پس از به دست آوردن اقامت دائم در کانادا، باید به مدت…

سخنان ترودو در مورد پذیرش مهاجران جدید

ترودو در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره بازنگری دولت فدرال در…

دیدگاهتان را بنویسید