حتما در ذهن افراد تازه وارد شده به کانادا این سوال پیش آمده که چگونه باید کارفرما رو متقاعد کنم که من بهترین فرد برای کار او هستم؟

اینجا قصد داریم تمام اطلاعاتی رو که شما لازم دارید تا در کانادا کار پیدا کنید قرار دهیم و این روش 4مرحله ای رو برای شما شرح دهیم.

شاید این مراحل زمانبر باشد ولی برای بدست آوردن شغل مناسب شما و رفاه خانواده تان بسیار کارا خواهد بود.

قبل از هرچیز باید بدانید که کارفرمای کانادایی به دنبال افراد حرفه ای برای استخدام می گردد، از آشپز تا مهندس کامپیوتر و پرستار و… همه در کانادا هست و فراوانه ولی همیشه کارفرما به دنبال بهترین هستش و حتی حاضر است در در خارج از کانادا به دنبال این افراد بگردد و برای آنها JOB OFFER ارسال کند، پس سعی کنید بهترین فرد در آن رشته باشید و خوب خودتون رو پروموت کنید.

اولین کار بعد از ورود شما به کانادا پیدا کردن کار هست، می دونم شاید کمی براتون استرس زا باشه ولی اطلاعاتتون رو که کامل کنید می بینید اونقدرها هم سخت نبوده.

مرحله اول، شناخت بازار کار

– میانگین درآمد شغل من در کانادا چقدر است؟ در همه استان ها یکسانه؟ در این مورد می توانید از بانک های اطلاعاتی PayScale استفاده کنید.

– حقوق قانونی من در زمان کار چیست؟ بخشی از این قوانین برابر موارد زیر است:

الف- همه کانادایی ها باید از حداقل درآمد برخوردار باشند.

ب- باید در کانادا شامل مرخصی ماهانه قرار گیرید.

ج- همه افراد باید از خدمات بیمه درمان برخوردار باشند.

– آیا باید مجوز فعالیت مربوط به رشته خودم را قبل از شروع به کار دریافت کنم؟

– آیا رشته کار من در بعضی از استانها دارای تقاضای زیادی از جانب کارفرماها است؟ برای این کار از بانک اطلاعاتی قوی دولت کانادا Job Bank می توانید استفاده نمایید.

– آیا رشته کاری من نیاز به مهارت خاصی برای شروع کار دارد؟

مرحله دوم، شروع جستجو

برای جستجوی کار در کانادا شما باید همه راه ها رو امتحان کنید. پس اولین راه این است که به دنبال تمام ارتباطاتی (دوست، فامیل، …) باشید که در کانادا دارید.با دوستان خود یا دوستان دوستانتان، در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک، لینکدین، … ارتباط بگیرید و بگویید که به دنبال کار هستید. اگر هم هیچ کس را ندارید، با جستجو به دنبال افراد حرفه ای در رشته خود باشید و با آنها سر گفتگوی دوستانه و غیر رسمی را باز کنید و شروع به جمع آوری اطلاعات کنید. جهت جستجو نیز در نمایشگاه های رشته کاری خود شرکت کنید یا عضو خبرنامه سازمان های مربوط به خود شوید یا در کلاس های مربوط به کار خود ثبت نام کنید تا در جمع افراد هم رشته خود قرار گیرید.

جستجو در این کار در ابتدا سخت و نامشخص خواهد بود ولی بدانید که روزانه آگهی های کاری زیادی در وب سایت و روزنامه های کانادا درج می شود(تقریبا شبیه روزنامه همشهری ولی با کیفیت بالاتر). یکی از این سایت های کاریابی Jobs را می توانید امتحان کنید.

مرحله سوم، پشنهاد کاری از کارفرما

تا این مرحله را اگر با موفقیت پست سر گذاشته اید شانس پیدا کردن کار بالایی دارید. همچنین موقعیت خوبی برای دریافت پیشنهاد شغلی برای کار موقت یا دائمی دارید، که هر دوی آنها کمک زیادی برای ورود سریع شما به کانادا می نماید. توجه داشته باشید که پیشنهاد شغلی که توسط کارفرما صادر می شود باید دارای شرایط زیر باشد:

– حقوق و مزایا

– ساعات کاری

– شرح وظایف

– مشخصات شرکت استخدام کننده

– قرارداد کاری

توجه داشته باشید که پیشنهاد کار واقعی به راحتی به تایید وزارت کار کانادا خواهد رسید و کارفرما هیچ گونه پولی از شما دریافت نخواهد کرد.

مرحله چهارم، شروع کار

پیشنهاد شغلی شما برای زمان مشخصی صادر می شود که بعد از تایید شما می توانید با ویزای کار در کانادا مشغول شوید. شما فقط ملزم به کار در زمینه مشخص شده در برگه ویزای خود دارید. اگر قصد تغییر شغل دارید باید از ابتدا تمام مراحل اخذ پیشنهاد شغلی را انجام دهید که از داخل کانادا قابل انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید