صفحه اصلی > اخبار سلامت کانادا و اخبار عمومی کانادا : از دست دادن گرده افشان ها باعث مرگ زودرس بیش از 400000 نفر در سال می شود

از دست دادن گرده افشان ها باعث مرگ زودرس بیش از 400000 نفر در سال می شود

از دست دادن گرده افشان ها باعث مرگ زودرس بیش از 400000 نفر در سال می شود

یک مطالعه اخیر نشان می دهد که از دست دادن گرده افشانی ممکن است منجر به مرگ صدها هزار نفر در سراسر جهان شود، زیرا منابع غذایی سالم کم شده است.

تحقیقاتی که توسط دانشگاه هاروارد T.H. دانشکده بهداشت عمومی چان تخمین می زند که گرده افشانی ناکافی منجر به کاهش سه تا پنج درصدی در تولید میوه، سبزیجات و آجیل شده است.

آنها می گویند که این از دست دادن و عوارض ناشی از سلامتی ناشی از مسائل مربوط به سلامتی مانند بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت و برخی سرطان ها منجر به مرگ بیش از حد سالانه 427000 نفر شده است.

متیو اسمیت، سرپرست تیم تحقیق، دانشمند تحقیقاتی در بخش بهداشت محیطی دانشکده، در بیانیه‌ای گفت: «این مطالعه نشان می‌دهد که انجام امور خیلی کم برای کمک به گرده‌افشان‌ها نه تنها به طبیعت، بلکه به سلامت انسان نیز آسیب می‌رساند».

این تحقیق نشان می دهد که از دست دادن گرده افشان ها در مقیاسی با سایر عوامل خطرساز سلامت جهانی، مانند سرطان پروستات یا اختلالات مصرف مواد، بر سلامت تأثیر می گذارد.

محققان ماه گذشته مطالعه خود را در مجله معتبر Environmental Health Perspectives منتشر کردند.

محققان قبلاً به تأثیراتی که کشاورزی با شدت بالا و تغییرات آب و هوایی بر روی گونه‌های حشرات از جمله آنهایی که برای انتقال گرده لازم است، اشاره کرده‌اند.

نویسندگان مطالعه هاروارد می گویند گرده افشان های بازدهی سه چهارم انواع محصولات را افزایش می دهند و برای رشد غذاهای سالم مانند میوه ها، سبزیجات و آجیل بسیار مهم هستند.

آنها با استفاده از داده های صدها مزرعه آزمایشی در آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکای لاتین، تأثیر از دست دادن گرده افشان یا “شکاف عملکرد گرده افشان” را برآورد کردند.

محققان دریافتند که کشورهای کم درآمد، اثرات اقتصادی تولید مواد غذایی از دست رفته را به دلیل گرده افشانی کمتر به شدت احساس می کنند و بین 10 تا 30 درصد ارزش کشاورزی را از دست می دهند.

گروه خبری

پست های مرتبط

افزایش هزینه پراسسینگ مهاجرت (processing fee) به کانادا در سال ۲۰۲۴

اداره مهاجرت کانادا اطلاع داده است که از تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۲۴،…

ناامن ترین شهرهای کانادا در سال ۲۰۲۴

کانادا به دلیل مناظرهای طبیعی فوق‌العاده، مهمان‌نوازی گسترده و جمعیت مهربان، به…

کانادا آزمون انگلیسی پیرسون (PTE) را برای مهاجرت به کانادا می پذیرد

کانادا آزمون (PTE) را از تاریخ 30 ژانویه 2024 برای مهاجرت به…

دیدگاهتان را بنویسید